Projekt Zdrowie – zadanie #1 Wyrób w sobie nawyk.

Mamy Nowy Rok, poniedziałek, 6 stycznia. Czy to nie jest cudowny moment na realizację swoich noworocznych postanowień? Na pohybel przesądom! 6 grudnia to idealny dzień na wdrażanie zmian w swoim życiu. Dlaczego? Bo każdy dzień w roku jest tym idealnym na wdrażanie zmian w swoim życiu 😉 Lekki truizm, ale taka jest prawda. Nie liczy się kiedy zaczniesz, ale czy zaczniesz w ogóle. Ważna też jest konsekwencja w działaniu!

No to zaczynamy. Tak jak obiecałam czas na pierwsze zadanie. 

Nie wiesz o co chodzi? Zapoznaj się z założeniami wyzwania, przeczytaj artykuł “Chcę schudnąć w Nowym Roku, czyli dlaczego postanowienia noworoczne nie działają? oraz ściągnij kartę motywującą do zmiany nawyków.

Jeśli już spisałeś swoje postanowienia noworoczne to świetnie! Jeśli nie to jest ten moment, aby to zrobić. Usiądź wygodnie, weź kartkę i napisz co chcesz zmienić w tym roku. Na początku niech to będą luźne cele. Najlepiej spisane w formie równoważników zdań: chcę schudnąć, chcę pozbyć się insulinooporności, chcę zacząć ćwiczyć itd.

Napisane?

Świetnie!

To idziemy dalej. 

Teraz przyda Ci się wydrukowana karta motywująca do zmiany nawyków, bo będziesz z niej korzystać przez kolejne 30 dni (albo rok). Możesz też stworzyć swój własny nawykownik. Może to być zwykły zeszyt, a nawet tabelka w excelu. Forma nie ma znaczenia. Najważniejsze jest, abyś miał  możliwość podglądania swojej codziennej pracy nad sobą.

Teraz wybierz ze swojej listy celów JEDEN, który wydaje Ci się najważniejszy na ten moment i wpisz go na górze karty a pod spodem miesiąc, w którym będziesz pracował nad jego osiągnięciem.

Dobra robota!

Już połowa sukcesu za Tobą. Spisane cele mają silniejszą moc 🙂

Jedziemy dalej, bo to nie koniec zadania.

Twój główny cel rozbij na mniejsze kroki (dokładnie to opisuję we wspomnianym wyżej artykule) i wypisz je w tabelce po lewej stronie w kolumnie “Pozytywna zmiana”.

Ostatni krok to wybierz z listy małych kroków jeden, dowolny, może być ten, który sprawia Ci największą trudność albo najprostszy, który najłatwiej będzie Ci osiągnąć i którego wykonanie w 100% zmotywuje Cię do dalszej pracy nad sobą 🙂 Skup się na nim przez najbliższe 30 dni i pracuj nad nim CODZIENNIE. Zaznaczaj na karcie motywującej do zmiany nawyków znak ✓ lub x określający efekt – czy udało Ci się w danym dniu osiągnąć bądź nie swój mały cel .

Pracując nad nim codziennie przez dłuższy okres czasu utrwalisz go na tyle, że będziesz go wykonywać automatycznie. Jeśli będziesz potrzebować więcej czasu spokojnie możesz nad nim pracować dłużej.

Aby utrwalić nawyk potrzeba czasu, dlatego daj sobie czas na zmiany. Każdą kolejną dobrą zmianę wprowadzaj dopiero po utrwaleniu poprzedniego nawyku.

Pamiętaj, aby Twój cel był realny. Zostanie milionerem poprzez grę w lotka jest mało realne i bardziej opiera się na szczęściu niż na własnej pracy 😉

Gdy już utrwalisz swój mały krok do wielkiego celu skup się na kolejnym. W następnym miesiącu nadal możesz pracować nad swoim starym celem.

Gdy osiągniesz wszystkie małe cele zrealizujesz swój główny cel. Proste prawda?

Aha. Zapomniałam o najważniejszym. Na koniec 30 dniowego wyzwania ustal nagrodę. Jeśli zrealizujesz wyzwanie w 80 % przyznaj sobie nagrodę numer 1, jeśli zrealizujesz je w 100 % nagrodę numer 2. Sam ustal co będzie nagrodą numer 1 a co 2. Niech ich wartość różni się między sobą a nagroda numer 2 będzie atrakcyjniejsza.

Życzę Ci powodzenia i daj koniecznie znać jak Ci idzie!

Śledź mój profil na facebooku, instagramie albo newsletter. Niedługo kolejna porcja zadań i wskazówek.

Pozostańmy w kontakcie 🙂