Nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży

Czy widzieliście już nową Piramidę Zdrowego Żywieni
a i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży opracowaną przez specjalistów Instytutu Żywności i Żywienia?

W styczniu bieżącego roku odbył się IV Narodowy Kongres Żywieniowy zorganizowany przez IŻŻ w Warszawie, na którym przedstawiono odświeżoną Piramidę Żywienia dla dzieci i młodzieży wraz zaleceniami, która stanowi wiedzę w pigułce na temat zdrowego żywienia naszych pociech.

Piramida jest graficznym przedstawieniem kompleksowej idei żywienia, opartej na odpowiednich proporcjach grup produktów spożywczych niezbędnych w codziennej diecie każdego zdrowego! człowieka. Produkty w piramidzie podzielono na 5 grup. Każda z grup produktów znajduje się na odpowiednim piętrze. Im niższe piętro tym więcej i częściej powinieneś spożywać produktów z danej grupy żywności.

Zasady zdrowego żywienia dzieci i młodzieży:
👉 jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 pij co najmniej 3-4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami)⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 bądź aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godzin)⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
👉 sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała

Na co jeszcze zwraca uwagę nowa Piramida Żywienia?

✔️specjaliści akcentują potrzebę ZDROWEGO SNU
✔️z boku piramidy pojawiają się URZĄDZENIA ELEKTRONICZNE, których wykorzystanie należy ograniczyć do 2h dziennie, SZCZOTECZKA DO ZĘBÓW sygnalizująca potrzebę codziennej higieny jamy ustnej oraz WAGA i CENTYMETR jako potrzeba regularnej kontroli masy ciała i wzrostu dziecka 
✔️eksperci zwracają także szczególną uwagę na ograniczenie w diecie słodyczy oraz codzienną aktywność fizyczną

Źródło:
www.izz.waw.pl
www.dietetycy.org.pl

Facebook
Facebook
Instagram