Co jeść na diecie?

Bez względu na to czy jesteś na diecie specjalistycznej, redukcyjnej czy zwyczajnie zmieniasz swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe znajdź CZAS na przygotowywanie posiłków. Przygotowanie zdrowych i dobrze zbilansowanych posiłków nie będzie wymagało od Ciebie wielkiego wysiłku. A z całą pewnością większego niż przygotowanie każdego innego dania powszechnie uznanego za niezdrowe.
Nie musisz spędzić wielu godzin w kuchni, by móc się cieszyć pełnowartościowym posiłkiem. Jestem zwolenniczką prostych rozwiązań, zwłaszcza na początku swojej kulinarnej drogi. Wiedzą o tym moi pacjenci. Początki są trudne. To nie czas na eksperymenty w kuchni ani zabawę w mastercheefa. Przyjdzie czas i na to 😉 Zmieniając swoje dotychczasowe żywienie skup się na tym co jest w tym momencie najważniejsze. A mianowicie NA ODPOWIEDNIM SKOMPONOWANIU I ZBILANSOWANIU POSIŁKU.

Odpowiednio zbilansowany posiłek, czyli jaki?

Ano taki, który zawiera:

✔węglowodany złożone (1/4 porcji)
✔pełnowartościowe białko (1/4 porcji)
✔zdrowe tłuszcze (odrobina)
✔warzywa (połowa porcji).

Przyjdzie czas na dobór kaloryczności i makro w Twojej całodziennej diecie. Ale jeszcze nie teraz. Zacznij od małych zmian. Wyrzuć ze swojej diety śmieciowe gotowce i zacznij gotować. Zamiast drożdżówki przygotuj jutro do pracy prostą, zieloną sałatkę. Potrzebujesz:

✅coś zielonego (u mnie rukola)
✅makaron razowy/pieczywo pełnoziarniste
✅ser (u mnie camebert)
✅orzechy
✅awokado
✅ogórek
✅szczypiorek
✅por
✅koperek
✅olej rzepakowy nierafinowany

I już. Posiłek gotowy w 10 minut. Jeśli zamiast sera dodasz mięso, rybę, jajko lub strączki przygotujesz pyszny, zdrowy lunchbox.

Do dzieła!

Przeczytaj także:

Facebook
Facebook
Instagram