Chlebek bananowy w wersji dla insulinoopornych

Jeśli jesteś na diecie z niskim IG zapewne wiesz, że dojrzałe banany nie są zalecane dla insulinoopornych. I zgadzam się z tym absolutnie. Ale co zrobić z przejrzałymi bananami, jeśli nikt w rodzinie nie chce ich tknąć a Ty żyjesz w duchu zero waste?

Możesz z nich przygotować chlebek bananowy. Odpowiednio zmodyfikowany będzie idealny nawet dla osoby z insulinoopornością.

UWAGA! Ilość składników jest podana na jedną małą keksówkę. 1 chlebek można podzielić na 10 porcji.

1 porcja dostarcza:

energia: 125 kcal
białko: 4 g
tłuszcze: 4 g
węglowodany ogółem: 19 g
błonnik: 2 g

Składniki:

  • dojrzałe banany – 3 sztuki (ok 360 g)
  • jajka – 2 sztuki
  • olej roślinny – 1 łyżka
  • mąka pełnoziarnista (może być pszenna, orkiszowa) – 150 g
  • soda oczyszczona – 1 łyżeczka
  • gorzkie kakao – 1 łyżka
  • migdały – 2 garście
  • domowa przyprawa do piernika – 1 łyżeczka

Sposób przygotowania:

Banany i jajka zblenduj na puszystą masę. Migdały zmiel na proszek w młynku do kawy. Suche składniki wymieszaj w osobnej misce i dodaj do bananowo-jajecznej pulpy. Na koniec dodaj olej i dokładnie wymieszaj. Masę wyłóż do silikonowej keksówki i wstaw do nagrzanego do 180 st. C piekarnika. Piecz ok 50 minut.

Smacznego!

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Facebook
Facebook
Instagram